Efterlyser Tzayspett!!!
Jag har försökt att få tag i Tzayspett, men det verkar vara svårt. Någon som vet vart jag kan få tag i det runt göteborg-stenungsund-uddevalla-vänersborg-trollhättan?
Tack på förhand!
stenungsund finns :) På Ica kvantum :D finns marinerade och omarinerade.

Åh! Tack så mycket för ditt svar! Blir en tripp till stenungsund imorgon!
Varsegod :) !
I Göteborg: Coop Avenyn, Hemköp Nordstan, Coop Backaplan, Ica Fokus, Coop Kållered, Kvilles hälsokost. Fördmodligen på en fler ställen…
…färdigt får man det på Jonsborgs gatukök, eller som lunchalternativ på Coop Avenyns servering.
http://brisingasmycket.se
#4 Tack för det! :) Bor också i Göteborgsområdet (en kvart utanför) nämligen. Har bara vetat att det finns på Ica Focus vid Liseberg.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vad är tzapspett?
Från Wikipedia:
"Tzay är en helvegetarisk/vegansk köttliknande produkt tillverkad av sojaprotein, sojabönsolja, bomullsfröolja, socker, potatismjöl, majsmjöl, ingefära, vetemjöl, sojamjöl, kryddor, sesamolja, peppar, salt och chilipulver. I Sverige finns den att köpa såväl på spett som i lösa bitar. Produkten tillverkas i Thailand och säljs med ensamrätt i Sverige och övriga Europa av AB Ridderheims Delikatesser. Det var munkar i Thailand som för längesedan testade att spinna soyaprotein, och fick då fram Tzay."
…kan tillägga att det är mycket populärt, både bland veganer och vegetarianer, eftersom det är otroligt gott!
Lät gooottt"!
funkar suveränt att grilla för den delen :)

Det är super gott!
De har fått in på Ica Maxi på Torp i Uddevalla nu.
Känner mig ganska korkad…men var i affären finns de?
Frysdisken?
#12 Ah, okej! Tack! =)
Gröna Boden i Göteborg eller baka det själv? Kontakta mig via PM om du vill ha recept. Det är samma sak som sojamjöl och glutenmjöl blandat med andra ord nästan samma sak som seitan och sojaprotein. Det är blandning av de två sakerna. =)
#15. Jag blev kallad för "buddhistiska kokboksguru för veganer" 2008 under pride, fattar inte varför jag lät dem laga mat från min kokbok alltså, jag måste varit galen. ;P
OBS!! INTE SKICKA VIDARE DETTA ÄR JAG SOM ÄGER RÄTTIGHETERNA TILL DET. ÄVEN GETT RETIGHETER TILL EN PERSON HÄR ATT LÄGGA UT DEN I EN TRÅD OCKSÅ. MEN INTE KOPIERA OCH LÄGGA IN PÅ ERA HEMSIDOR BARA!!!!
Nuja nu är det under recept:

För Tzayfantaster utan butik i närheten med bra sortiment, så kan man även beställa hämtpaket från Goodstore…. med Tzay… mmmm

Åh… vad bra att du inflikade… hade jag missat!
Oftast lifebutiker som säljer mat brukar ha annars, de är lite dyrare men de brukar ha. =)
Det finns på Ica Maxi i Alingsås oxå :)
Ska kolla efter det nästa gång kag handlar, borde ju finnas här i Uppsala också på våra affärer. 
Vi köper Tzayspett på Dalbergs i Mora
Finns Dalbergs hos er?

Har någon sett tzayspett i Helsingborg? Det är ju himla gott!! 
Intressant :D Jag bor i ramsele .. Finns bara ett liiitet ica där x)
Billig tzay finns på ICAn vid tågstationen i Vänersborg.
I Gbg är den billigast på Hemköp Linné.
159 kr/kg sist men jag tror det gått upp lite.
#33 Min pappas kompis åt upp ett helt paket på några minuter alldeles för sig själv! Sjukt mkt, glupskt!

Där jag köper tzay spett kostar det 159/kr kg. Dock är de då till lagade.
Om man frågar kan man få köpa ett paket fryst, det blir då 79,50 för 500g.
kissmekate.blogg.se