Har ni husdjur?
Det verkar vara vanligt att många som är vegetarianer också har ett stort djurintresse, så nu skulle jag tycka det var trevligt att höra om ni delar hem med några djur? Presentera dom gärna!
Själv delar jag förutom min sambo lägenhet med 9 andra medvarelser, två katter och sju tamråttor. Unika och speciella individer hela bunten!
Katt-tanterna:
Ciba är en sju år gammal kattdam av rasen Cornish rex som kom till mig för ca 2 år sedan som omplacering då hon inte trivdes med dom andra katterna i sitt förra hem. Hon är en MYCKET speciell katt som inte liknar något annat- extremt pratig, envis och älskar allt vad uppmärksamhet heter. Om hon fick välja skulle hon hänga i en babybjörn-sele på mitt bröst hela dagarna. Älskar att pussas och kramas hårt.
Maya är också en sju år gammal omplaceringskatt men där tar likheterna med ovannämda kisse slut. Maya är en sköldpaddsfärgad perser och Cibas totala motsats- mycket lugn, självständig med hög integritet. Hon gör inte mycket väsen av sig men är väldigt tillgiven och kärleksfull på sina villkor. Väldigt rar katt som har den gulliga egenheten att hon pratar i sömnen :-)
Råttflickorna:
Perla är en mycket stillsam och avslappnad figur, en liten "tjuren ferdinand" som mest trivs med att sitta i sitt hörn och lukta på blommorna. En ljuvlig liten person som fått sitt namn för att hon är en "riktig pärla".
Mera är en liten fin fröken som vunnit många pris för sin skönhet på utställningar men också är en stjärna på råttagility även om hon nu verkar tycka att hon blivit för gammal och fin i kanten för sånt. Mera är en tapper liten själ som gått igenom två svåra operationer men återhämtat sig fantastiskt bra, men som man ändå inte riktig kan sluta oroa sig för.
Tea är en stor vacker madam men också mitt lilla problembarn i råttflocken. Hon har lätt för att bli stressad och orolig och vill ha det lungt omkring sig. En fin personlighet egentligen, men väldigt ömtålig.
Turi är en liten persikofärgad ulltuss med en underbar personlighet. Lugn, gosig, snäll och nyfiken. Perlas lillasyser som liksom syrran blivit lite lat och rund om magen på gamla dar.
Ika är Teas bästa kompis som dessvärre ärvt lite av hennes nervösa beteende. En jättego råtta i vanliga fall, nyfiken och trevlig- men som ibland blir väldigt stressad och kan då vara rätt oberäknelig, särskilt med folk hon inte känner.
Tittit är tillsammans med Minoo mina senaste tillskott till råttflocken. Vid första anblicken är hon svår att skilja från Perla men två råttor kunde inte vara mer olika i personligheten. Tittit är en enrgisk liten skitunge som inte kan sitta still en sekund och som har världens attityd. Älskar agility, men vill helst springa banan på sitt sätt!
Minoo är min lilla hjärtefröjd. Liksom Tittit har hon mycket spring i benen men är samtidigt väldigt social och trevlig. Hon är en råtta med humor som alltid gör en full av skratt med sina dumma påhitt och små busiga sattyg.
Klart man har husdjur!
Molly, en fin ladykatt på 8 år som minsan kan ta det hon vill ha. Hon är jägare ut i klospetsarna och tar gärna fåglar och fladdermöss.
Pussel, Mollys son 7 år ung som är född i mammas säng, han är sjukt go och tillgiven (har varit tvungen att äta piller och bli tvättad på hakan nu pga sjukdom och säger ingenting!) Även han är en riktig jägare fast han har specieliserat sig mer på mullvadar och harar.
Sally, en hittekattsflicka på kanske två år? Gick in till min chef men då de inte kunde ha katt så frågade dem mig. "Nej" skrek brorsan men nu är Sally hans katt ^^
Tuffa är en golderetrivertik på två och ett halvt år som älskar det mesta här i världen! Hon tränar freestyle med mamma och agility med mig.
Sedan har jag tre akvarier i varierande storlekar med olika fiskar i :)
James Bond är ju inte riktigt ett HUSdjur men han är ett djur så han får vara med här också. En shetlansponnyvallack på två och ett halvt som inkörning så smått är påbörjad :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
har 7råttor + 2jourråttor från råtthjälpen just nu =D 1 hund och en landsköldpadda
Ett liv utan husdjur skulle ju vara så tomt!
Har själv två vattensköldpaddsdamer - rödörade Månsken och gulbukade Marvin.
Ska nu flytta tillbaka till föräldrarna som har tre katter (blandraser av jag vet inte vad):
Felix: Resultatet av att vi inte hann kastrera en katthona i tid. En underbar katt som tyvärr helt bytte personlighet då hans morbror dog för ett par år sedan. Från att spinna jämt till att morra åt det mesta. Min far påstår dock att Felix är kär i mig då han söker sig till mig varje gång jag är på besök, och spinnande hoppar upp i knät. Så är han ju trots allt min favorit.
Bianca: En katthemsdam som charmade byxorna av min mor och syster. De hade egentligen tänkt välja en annan katt när de var på besök på katthemmet första gången, men Bianca snodde deras hjärtan. Om man hostar när hon sover brukar hon svara med ett jamande (tyst jag sover?).
Boddah: En stor röd karl som från början var min brors. Dock trivdes denna katt inte som innekatt och fick istället flytta hem till mina föräldrar och bli utekatt. Är numer ute och ränner hela dagarna och är mycket gosigare och harmonisk som utekatt. En väldigt pratglad man.
_No way! Yes way!
7 djur + 1 eller 2st på inkommande :D
3 kaniner, två kommer bli avel/hopp/sällskap
2marsvin, sällskap
2 katter, sällskap
de inkommande djuren är hemliga (A)
Jag har sju marsvin i mitt rum - Sune, Wilma, Greta, Donken, Vincent, Tilda och Irma, minst ett till vuxet på ingång och ev. bebisar i vinter ^^ Men mer om dom kan ni läsa på deras sida, http://www.hannasgrisar.webb.se
Hanna

Underbara små bollar här hemma. Och 1½ större. Två katter. Båda hittekatter från katthem. Osmo och Vitnos heter de officiellt. Nu ett år senare försöker vi fortfarande komma på bätte namn… Går inte så bra. Osmo är fint, men det heter min kille oxå.
Sju illrar. Fyra är min egen uppfödning och en omplacering som skulle avlivas. Två (tre, men en är död) har jag köpt som valpar. De heter Tjejen, Skitos, Iris, Cathy, Cliff, Amon och Meryta.
De större bollarna är min häst och hennes bebis i magen. Vanskött stackare som kom till min ridskola då jag var femton. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag köpte henne som studentpresent till mig själv. Då hade hon ont i hela kroppen. Nu åtta år senare har vi hunnit med massor och hon har fått bli pensionär. Nu strosar hon i hage och ska få föl. Längtar.

Jag har tre hundar, två whippettar och en saluki och tre katter, två orientaler och en huskatt med mycket britt i.

4 stycken underbara marsvin bor här hemma med mig.
Lotta, en gammal dam på snart 7 år.
Lee, 2 år, en riktig vilde och livrädd för allting.
Grynet, en 3-årigt litet troll som älskar att mysa.
Och till sist Skorpan, en 3-årig kastrerad hane som är jätte tam men kan aldrig sitta still.

Räknas killen? Han var väldigt luden då vi träffades.

Har bor två marsvin, Trixie-Lina & Trolla.
Trixie är 4år, en gammal tant som skriker varje gång man går in i köket.
Trolla är lugnare men kan sjunga med Trixie ibland när man öppnar kylskåpet eller prasslar med påsar. Trolla är 2år och ser ut som… Ett grå/vit/svart garnystan;P
Jag har två marsvinshanar, Cinnober("Cinno") och Dianthus("Dinno"). :) Båda är av rasen coronet och jag ställer ut dem regelbundet. De är ungefär åtta månader unga nu. ^^
Cinno är den lilla aktiva, dominanta, överhaniga grabben ;) Kurrar och bossar över kompisen hela tiden. Men man märker ju hur kär han egentligen är i sin burkompis när han tjattrar som en hungrig fågelunge av saknad varje gång Dianthus lämnar buren. ;) Naw! Han är mitt lilla roliga energiskott, sötisen. Och såklart finns det dagar då han bestämt sig för att vara en riktigt härlig mysgrabb han med. ^^ Visar bild på honom till höger, när han ställdes ut - 3,5 månader gammal.
Dinno är den lilla tillbakadragna, försiktiga och lugna gubben. :) Anpassar sig bra till sin kompis små bus och kan säga ifrån när det behövs också. Han är min lilla mysgubbe som alltid ligger stilla i famnen och njuter. Men visst har han dagar som han deltar i Cinnobers påhitt. :p Raringen.
Förhoppningarna ligger ju på att det blir ett par "grisar" till nästa år eller så… men jag får se. Finns ju också andra djur av intresse. :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
jag har fyra kaniner tre hanar en hona och tre katter haft undular dom dog

jag har två hamstrar, Tanja och Bella. Kvar hos pappa finns 3 katter, Kurt, Bertil och Lucy som är mina och en shettis, Brutus. Han har oxå en hund, Nikita, som är min litegrann ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#9 Är han mindre luden nu? Har han fällt? :O
lurvponnyn.vimeddjur.se

Hehe, ja jag har rakat honom.

Hehe, ja jag har rakat honom.

japp Husdjur har man! Lite många men ändå! min mamma har kattuppfödning av rasen Helig Birma
Ella är en liten birma dam som är född i maj i år. En busig liten ulltot
Snövit är en lilamaskade Helig Birma dam på snart 4 år.
Thelma är en liten dam på snart 2 år
Minty är en liten bondkatt på 7 år
Robban är en liten bondkatt på 7 år och hon är syrra med Minty
Babsan är min Storpudel som blir två i februari
Alexander är min häst en Engelsktfullblod korsning,rödskimmel och är efter Diamond King och undan Red Fox.
plus två kaniner Lukas och Pysen 

Här hemma bor det 2 katter, 2 kaniner, 3 råttor och 2 hamstrar för tillfället.
Finns bilder på dom här