Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettmatprat
Läst 2607 ggr
kerre
0

Billig vegan

Hej i omgångar har jag klarat mig på under en hundring i veckan (3-4 hundra i månaden) på mat när det var knapert nu är det dock uppe i den summan per vecka då jag älskar god mat och har en sambo men här kommer min dåvarande diet.

Stor säck ris, stor flaska olja, stort paket mjöl, stor påse morötter, stor säck lök, diverse kryddor, äpplen från grannens träd. och tre sorters linser.

köpte in i början av varje månad med lite variation, kanske inte den roligaste maten men fick inga vitaminbrister bakade bröd och åt linsröror på etc.

vad har ni för snåltips? och hur mycket brukar det kosta per vecka/månad?

Sarah
0

Koka mycket egna bönor, krossade tomater och lök ;) morötter och ngn bas som pasta.

kerre
0

föresten någon som vet vart man kan köpa färska/frysta skalade soyabönor? har hittat oskalade på ica och en gång skalade i en thai affär men inte annars någon som vet vad de heter på andra språk om man ska kika i övriga affärer?

MyTwiggs
0

#2 Jag har hittat det i frysdisken på coop tror jag Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Casiopeia
0

*kan inte se rubriken på inlägget utan att tänka att det rör sig om en kontaktannons*OskyldigSkrattande

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Sarah
0
kelfwing
0

Edamebönor brukar de kallas på svenska. Edame låter som det ev. kan vara ganska internationellt namn också.

Jag har hittat dem frysta på större ica eller konsumaffärer.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.