Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikett: recept-varmrätter
Läst 5042 ggr
AmandaX
0

grymt god vegan varmrätt

ingredienser: spagetti, tofu, soyagrädde, spenat

koka spagetti och spenat, sedan stekar man tofu tills den blir gyllenbrun. Då håller man i ganska mycket soyagrädde på tofu´n och sen spenaten, tillsätt vitlök, salt och peppar. även andra kryddor om man vill de. När det smakar som man vill att de ska häller man i spagettin och sen är det klart.

Sjukt god varmrätt och väldigt mättande. har tyvär inte bild..

Sarah
0

Och lite veganbacon i… blir extra salt och gott :)

Mysan59
0

Oj det där lät gott! Ska jag spara i min receptsamling Glad

#1 Vad är veganbacon och var hittar man det?

Sukram
0

inte för att vara elak men när man särskriver sammansatta ord så ser det lustigt ut ibland. Trodde" grymt god vegan " var en varmrätt för kannibalerFörvånad

Sarah
0

#3 Hahahaha, det är inte lätt me särskrivningar ibland. Folksjukdom…

Sarah
0

Veganbacon hittar man mest på specialaffärer, men hälsans kök har en vegetarisk variant som innehåller ägg. T o m ICA Rimbo har tagit in den. Jag är imponerad! Finns i frysdisken isf.

Mysan59
0

Här i Nora och Lindesberg finns det så dåligt utbud med vegetariskt :-(

Men ok, ska försöka komma ihåg att säga till dom…

Tack!

VeganGeek
0

Låter gott!

#5 Du vet möjligtvis inte var man kan få tag i en variant UTAN ägg?

Det vore kul att prova någon gång.

Sarah
0

Finns på good store, annars vet jag inte…

Casiopeia
0

Jag har hittat det på hälokostbutiker… sk. Rashers

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

VeganGeek
0

#8 Ah tack, planerar ändå att försöka ta mig dit någon gång när vi är i Stockholm för att kolla utbudet!

#9 Tack, har kollat i hälsokostbutikerna här i stan med inte sett något sådant där.

Aribigga
0

Jag testade detta igår blev riktigt gott! Förutom att jag inte gillade konsistensen på tofun, första gången jag åt tofu men jag måste testa igen sen :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

[TrevorS]
0

#11. Tofun har jag också svårt för. Jag har dock kommit på att hyvla den och steka med kryddor som bjäst eller tacokryddor ger den en helt annan smak och konsistens.

[TrevorS]
0

Inte att glömma, polenta är den nya "tofun", många som inte tål soja använder den.

Aribigga
0

Tack för tipsen det ska jag testa nästa gång :)

lurvponnyn.vimeddjur.se