grymt god vegan varmrätt
ingredienser: spagetti, tofu, soyagrädde, spenat
koka spagetti och spenat, sedan stekar man tofu tills den blir gyllenbrun. Då håller man i ganska mycket soyagrädde på tofu´n och sen spenaten, tillsätt vitlök, salt och peppar. även andra kryddor om man vill de. När det smakar som man vill att de ska häller man i spagettin och sen är det klart.
Sjukt god varmrätt och väldigt mättande. har tyvär inte bild..

Och lite veganbacon i… blir extra salt och gott :)
Oj det där lät gott! Ska jag spara i min receptsamling 
#1 Vad är veganbacon och var hittar man det?
inte för att vara elak men när man särskriver sammansatta ord så ser det lustigt ut ibland. Trodde" grymt god vegan " var en varmrätt för kannibaler

#3 Hahahaha, det är inte lätt me särskrivningar ibland. Folksjukdom…

Veganbacon hittar man mest på specialaffärer, men hälsans kök har en vegetarisk variant som innehåller ägg. T o m ICA Rimbo har tagit in den. Jag är imponerad! Finns i frysdisken isf.
Här i Nora och Lindesberg finns det så dåligt utbud med vegetariskt :-(
Men ok, ska försöka komma ihåg att säga till dom…
Tack!
Låter gott!
#5 Du vet möjligtvis inte var man kan få tag i en variant UTAN ägg?
Det vore kul att prova någon gång.

Finns på good store, annars vet jag inte…
#8 Ah tack, planerar ändå att försöka ta mig dit någon gång när vi är i Stockholm för att kolla utbudet!
#9 Tack, har kollat i hälsokostbutikerna här i stan med inte sett något sådant där.
Jag testade detta igår blev riktigt gott! Förutom att jag inte gillade konsistensen på tofun, första gången jag åt tofu men jag måste testa igen sen :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
#11. Tofun har jag också svårt för. Jag har dock kommit på att hyvla den och steka med kryddor som bjäst eller tacokryddor ger den en helt annan smak och konsistens.
Inte att glömma, polenta är den nya "tofun", många som inte tål soja använder den.
Tack för tipsen det ska jag testa nästa gång :)
lurvponnyn.vimeddjur.se