Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 4380 ggr
Abico
0

Vegetariskt i Göteborg

Jag måste bara tips om den helvegetariska, dom har även veganalternativ, restaurangen Andrum i Göteborg. Riktigt god och bra mat :)

Hanna 

Casiopeia
0

Är dom verkligen helvegetariska? Har för mig att dom serverar en del fisk ibland, men det kan ha ändrats. Äter man där är den bakade potatisen med ärtpesto ett måste, den är totalt beroendeframkallande oavsett om man är vegan eller inte. sinnesjukt god.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Abico
0

Jag såg då ingen fisk när jag var där igår och enligt deras skyltar skulle dom vara helvegetariskt :P Men dom kanske bara hittar på Oskyldig

Hanna 

Saga85
0

Sen har ju vissa skumma syner på det där med vegetariskt. Fick in en tonfisklasagne en gång när jag beställde en "vegetarisk" lasagne.

kelfwing
0

När jag var på Bokmässan tidigare i år fick jag broshyren: Vegoguide till Göteborg. Här nedan har jag omformulerat information som finns i den.

Affärer som du hittar vegetariskt utbud i Götebor gär :  Coop och  Hemköp i centrala Göteborg, Allerrgeko på Olivedalsgatan 15,  BaraBramat på Norra Gubberogatan 30, Ekostore på Ekelundsgatan ,  FRAM på Nordenskiödlsfatan 18,  Hälsosamköp i Saluhallen på Kungsorget, Gröna Boden på Vasaplatesen 13, Kwilles  Hälsokost på Kivlletorget 16 och Majornas hälsobod på Ekedalsgatan.

Restauranger:

Vegetariska eller nästan vegetariska restauranger/caf´éer

Andrum på Östra Hamngatan 19.   Restaurangen har salladsbuffé, vegaska lådor och gratänger. Dock är den inte helt vegetarisk

Café Hängmattan på Karl Johans gatan 16.  Det är et kafé med luncbuffé och á la carta  bla. a Tzayspett, burgar, fika med ner.  Dock är caféet inte helt vegetariskt.

En Deli Haga på Haga Nygata 15.  Vegetarisk snabbat mat med medelahvstema.

Hagabidon på Linnegatan.    Vegetarisk restuarang och bar med á la carte, smårätter och smörgåsar

Solrosen på Kaponjärgatan 4A.    Vegetarisks restauarng med salaldsbuf´fé, och dagens vegangryta.

Variant 23 på Olivedalsgatan.  Vegancáfe som server kebabwraps, toatast och kondisbitar.

Här kan du få internatonell vegetairsk mat, restuarangrna är dock inte vegatariska i sig:

De Liba på  Vasagatan 11.   Här kan du få  matiga piroger,  bulgursalald och breadstick.

Canton House på Olivedalsgatan 12 .   Kinesisk restauarang där du bl.a kan få chilpanerad tofu och smakrik vegansk soppa.

Lai- Wa på Storgatan 11.  Kinesissk restaurangdärr som har flera grönskasrätter me dolika såser och unika svampar.

Pasta Haus på Nordenskiödsgaan 25.  Pastarestaurang med smakriksrika såser.

Silvis på Nordhemsngatan 18.  Romantiskt och palentinsk restaurang med meze.

Spice of Thailand på Kungstorget 14.  Här kan du få flera veganska thairätter.

Sukho Tahi på Drottningatan 17. Thailädnsk restaurang  med klassiska curryrätter med tofu, grönskar och kokosmjölk.

Sushi Yama på Basargatan 10.  En lite finare sushisresutarng där du förutom avokado och tofu kan du sparris, svamp och algsallad.

Tre indier på Skanstorget 7.   En indiska restruan g sm serveraer Subzo Thai vilket är vegetariska smårätter. Dessa går att få veganska.

Yammi Kithcne på Andra Långatan 5.  En koreansk coh japansk restaurang med flera veganska rätter med annorlunda smaker.

Vegovänliga   restauranger:

Kellys  på Andra Långatan 28.  Kvarterspub med  vegansk krogmeny. De servera veganska pizzor, burgar, fajiitas, vegofiléer och soajmjölkddirnakr.

Kville  Pasta House på  Bmaregatan 14.  En kvarterskor som har veganmeny.  I den finner du lasagne, pasta, bolognese, burgare

Old Corner på Artellirgatan 14.    Kvarterspub som ahren omfattande veganks pizza och á la care. De har ost, kebab och kyckling av soja…

Piccadeli på Thres Svenssons gatan 9.    Lunchbuff´med marinerande grönskar, bönor, nudlar, bulgar och tzay.

För en snabb fika rekommendrar vegoduidn dessa ställen:

Condeco/Evas Paey  finns bland på Kungsportavenyn 4.  En kaféejda där bla. Evas Paley och fröken Olslson ingår.  Här kanf ud få vegansk luncbuffé, varm mat, muffins och latte.

Grillköket Jonsborg på Kungsportsaveneyn 3900.   Ett gatukök med stor veganmeny t.e x brugar, tzay, krovar, vvegnmos och majjodressing.

Kafé Marmelad:    Ett kafé som har prisbeöönt kafe, dagens vegnaksa soppa och en fins hummusmacka.

Nöller Esprossobar apå haga Nygata 28.  Ett kafé med dagens soppa och flera veganska bakverk t. ex äppelpaj.

Tazza di Caffé på Lilla Kyrkogatan 3 .   Detta ake har en egen veganmney som servear soppa, bagels, baguetter och en rad trevliga bakverka.

Two Little Birds  på Andra Långgatan 5 .  Ett bohemiskt och galler där du kan kalla eller grillade tofumackor + kladdkala, pajer och egen klass.

Guiden berättar dock att du kan vegansk sushi, t hai, indiskt fallal och pasta nästna varsom helst i i stan i Göteborg.

Fler tips finns också på www.vegangoteborg.se

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Vegosessan
0