Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 5715 ggr
HannaM
0

Dagens mat.

Inne på matlust fanns (kanske fortfarande finns) en tråd där folk berättade vad dom åt varje dag, lite kul som inspiration för andra så en sån tråd kan vi väl dra igång här också?

Visa gärna bilder på maten också=)

HannaM
0

Idag åt vi pasta med tomatsås med jordnötter och grönsaker i.. smaskigt som går fort.

sushi
0

Jag åt resterna från igår. En jättegod vegangryta med olika grönsaker, sojabitar och kokosmjölk. Sen kryddar jag allt med sojasås och sweet chili och äter med nudlar till. Sjukt gott ^^

[Mariann]
0

Broccoli, brytbönor, morötter, gröna ärtor, hela spenatblad och purjolök i bechamelsås och i detta inblandade pastakuddar gröna o vita med spenat o ost fyllning….

Robinsnel
0

Frukost idag var pannkakor med sylt och vitlöksbaguetter med grönsaker… onyttigt och GOTT!

HannaM
0

hmm idag verkar bli en höjdardag på matfronten… chokladbollar, bake-up bröd med ost och marmelad och så lite yoghurt till, ja te också såklart

MimmieM
0

Veggo pannkakor m. sylt och macka :)

Carpe Diem

sushi
0

#5 Hahahhaa, det är väl ingen mat :O Ska jag säga, som tänkte ta en riskaka till middag, haha :P

HannaM
0

#7 fy på dig nu tar du två riskakor minst

sushi
0

#8 Jag är bortskämd, så jag blev bjuden på pasta.. Jag slapp riskakorna :P

Robinsnel
0

Jag fick blodad tand på pannkakor så det blev det till kvällsmat också… Pannkakor med sojafärs i grädd o dillsås, med riven sojaost på. Smask smask…

sushi
0

#10 Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, det låter som en helt galen kombination Förvånad Hur kommer man ens på idén??

HannaM
0
MimmieM
0

#11 Varför blir du ens förvånad Frida? *suck* Flört

Carpe Diem

sushi
0

#12 Det är vanlig här i Italien också, men då har de typ nutella på.. :P

#13 Ja men vaddå, pannkakor och dill. Jag börjar typ gråta när jag tänker på det.. :( Åt du också det?

anebit
0

Lunch:  Potatis och purjolöksoppa + hård smörgås med ost

Middag:   Grillad hallomiost och squash, färskpotatis  +  div. råkostrester samt färsk ananas till efterätt.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

MimmieM
0

#14 Nepp, jag åt de bara till lunch och då med sylt till. Fast jag tycker inte de lät så tokigt alls. Om man tar bort veganosten..

Carpe Diem

sushi
0

#14 Tycker du inte om veganost?? Det är ju godare än vanlig ost ju… nästan. Förutom Guodaost hemma hos dig ;)

Sarah
0

frukost… två kokta ägg och ett äpple. paniklunch på jobbet, en billys pizza, en avokado och två tomater. Natträttande av tentor på universitetet som jag nu tar paus från, ett halvt kilo tomater, än så länge fyra morötter med hoummus, äpplen i mängder och satan vad jag önskar att jag hade kakor. Dålig matdag.

Bra tråd!!

FeliciaS
0

Snabb, lätt lunch - grön och vit sparris med pinjenötter och olivolja! Mums! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

HannaM
0

Vi åt rester, värmde middagen från i lördags (inlägg#1) orkade inte hitta på nått mer nu när pengarna tryter i slutet på månaden

sighni
0

Vi åt "värmemat" dvs. värmde upp mat som blivit över. Det blev vegan shepherd´s pie, kokt potatis, bruna bönor, tofu och svamp.

Jag äter oftast havregrynsgröt till frukost. Dricker te och äter smörgås.

HannaM
0

Jag dricker alltid massor med te till frukost=) När min man jobbar så snor jag alltid hans jumbokopp som nästan rymmer en liter. Sen brukar det slinka ner en macka eller två ibland också. Men mannagrynsgröt är nog min favoritfrukost.

Ikväll hoppas jag på spenatsoppa, får se hur det går.

Sarah
0

Äter verkligen dåligt just nu. Stressad, men nu ska jag ha semester lite. Idag ett kokt ägg, två äpplen, en guldnougat och en halv påse chips. Sitter och filurar på middag och tror att det blir en kronärtsskocka med smör och stekt tofu och tomatsallad till det.

HannaM
0

#23 mums=) jag kommer, det lät gott!! Vi åt pasta med spenatsås vi. Spenaten räckte inte till soppa.

Sarah
0

Studsmattan väntar!

HannaM
0

#25 haha ska jag ta bussen nu så är det imorgon innan jag är hos dig =)

HannaM
0

Idag njöt jag av fylld Zuchini, fyllningen bestod av röda linser, ost, hasselnötter och så lite vitlök och tomatpure, det är mumsiga grejer det

Hoppfull
0

Igår åt jag en variant av kikärtscurry med quinoa.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sarah
0

Åh vad gott det låter båda ovan… min dag har börjar med quinoagröt, äppelbitar, torkad aptrikos och havremjölk. BOrde äta lunch nu oxå. Blir rester från en blomkålsgryta jag gjorde häromdagen. Se grytor för matlagning.

HannaM
0

#29 blomkål, det är goa grejer det… serveras inte så ofta här hemma dock eftersom min äkta hälft förvandlas till en gasmaskin av det värre slaget då… inte kul att sova i samma rum då=p

Sarah
0
Creation
0

Idag blev det ingen speciell middag(spagetti med tomatsås), men igår åt vi hemmagjord pizza med fårost, lök, paprika, oliver och annat gott på. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sarah
0

jag och mat är dåligt ju nu… ett ägg till frukost, en nektarin till lunch och sen som vanligt ska jag vräka i mig på kvällen. idag blev det tacos, mums, sen somnade jag i soffan för at jag åt för mycket.

dahlith
0

Jag hittade hit via en länk på kolhydrater i fokus. Hade jag vetat att detta fanns innan så hade jag nog skrivit mycket tidigare.

Har varit vegetarian sen 23 år.

Tycker att det är toppen att det finns en veggesajt också. Glad

Jag har ätit veggevariant av lchf nu sen januari och har gått ned ca 13 kg. Helt kanon! Lite svårt att få ihop proteinet bara (utan att komma upp i för många kolhydrater).

Idag har jag efter lite inspiration från Kif ätit en otroligt god middag.

Det blev en halloumigratäng. Med stuvad spenat och kantareller toppat med tomat och ost.

Stekte halloumiost. La i botten på en gratängform.

Gjorde en spenatstuvning med spenat, CF och lite kryddor (glöm inte muskoten).

Hällde den över halloumiosten i gratängformen.

Stekte kantareller och hällde dessa också över i gratängformen.

Skivade en tomat och la över. Kryddade med oregano.

Sen ett lager ost över detta och så  skjuts in i ugnen i ca 15 minuter. Iaf tills osten har smällt.

(man behöver inte salta något heller eftersom halloumin är så salt i sig).

Detta blev så otroligt gott!

Min svärmor var på besök när jag gjorde detta och hon provsmakade. Även hon tyckte att det var underbart och tog ytterligare en gång.

Denna rätt kommer jag säkert att äta minst en gång i veckan framöver. Räcka ut tungan

sighni
0

#34 Välkommen! Jag tycker också att det är toppen med ett vegoforum. Det behövs!Glad

Vore intressant att höra om lchf i veg. tappning. Kan ingenting om det där.

Jag hade inte tackat nej till att gå ner 13 kgFlört.

MimmieM
0

dagens mat, omelett med spenat, soltorkad tomat o. mozarella m. svamp och dillstuvning!

Jag borde få en stjärna i kanten för det här*
(Vilket jag också fick)

Carpe Diem

HannaM
0

hmm dagens mat.. åt min nya favorityoghurt (vanilj och rabarber), äggmacka och te två gånger, först till frukost och sen middag, inga bonuspoäng på det

Sarah
0

dillstuvning… lät gott. jag är dilloman. hur gör man och vad har man det till?

HannaM
0

#38 jag är också dilloman så nu får #37 komma med läckra tips till oss=)

dahlith
0

Ja, nu vill vi nog få se ett riktigt recept på det hela MimmieM.

Låter mycket gott!

gunnelp:

vill bara säga att jag gärna berättar om min lchfvariant som vegge men det känns som om jag kapar tråden ifall jag börjar berätta här och nu. Tar det hellre sen när forumet kommit igång på "riktigt" och jag vet exakt var jag ska lägga tråden.

För den som är väldigt intresserad så kan ni skicka ett mail till dahlith(snabel a)hotmail.com så berättar jag mer om hur min kost ser ut.

HannaM
0

#40 skriv gärna nått och skicka till Sarah så kommer det bli en fin artikel av det hela=)

Sarah
0

helt automatiskt bara sådär…

dahlith
0

Det kanske jag skulle göra… ;) Tack för tipset HannaM!

HannaM
0

#42 genom en stor arbetsinsats av sajtvärden såklart=)

Sarah
0

men jag emottar gärna färdiga artiklar… har tidigare bett en medlem skriva om lchf men inte hört något ännu.

dahlith
0

Jag skriver gärna ner hur jag äter med lchf och veggevariant. men jag får nog ha lite tid på mig då, Vill inte göra något i hafsverk.

Återkommer till dig Sarah med en redogörelse för hur jag äter och hur jag har funderat på det här med lchf.

Sarah
0

Strålande! Om det personen jag bett tidigare oxå vill skriva så gör det ju ingenting. Flera synvinklar är bara bra!

Sarah
0

En sak bara, såg på din presentation att du äter fisk. Jag har satt som regel på forumet att alla djur är off limits ;) Så, så länge du skriver utan fiskar är jag nöjd.

Klankar inte på ditt val om fisk utan vill bara förtydliga mig själv.

HannaM
0

Igår smaskade vi kronärtskockssoppa med gott bröd till

Sarah
0

Oh, det lät mycket spännande!

Själv gjorde jag en omelett idag. Ekologiska ägg från grannen, bönor, lök, grön paprika, majs, och färska tomater. Pricken över it var massor av färsk koriander.

HannaM
0

Idag blir det risgrynsgröt, den står och småkokar just nu

Sarah
0

Hanna kan du inte lägg aupp kronärtsskockssoppan? Lät himelskt då jag är en kronärtsskocksmissbrukare. Fint ord…

HannaM
0

jodå visst kan jag det, ska bara smaska risgrynsgröt först

HannaM
0

Idag blev det pasta med rostade valnötter, timjan och champinjoner

MimmieM
0

Ärtsoppa och knäckebröd :)

Carpe Diem

anebit
0

Pannkaka på mandelmjöl. ägg, sesammjölk. Stekt i smör.  Serverad med färska jordgubbar.   Mums

HannaM
0

Sojafärssås och spaghetti… fantasin var på topp idag.

Creation
0

Grönsakssoppa och scones :) Namnam!

HannaM
0

Idag fortsätter vi på tema sojafärs.. en paj som luktar väldigt gott i ugnen. Sojafärs, persilja, cremefraiche och vitlök. MUMS

HannaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Potatissallad med tomat, paprika, persilja och bulgarisk lantost.

Sarah
0

Nu tar jag tag i den här tråden igen ;)

Till frukost hemlagat olivbröd med soltorkade tomater i. Killen har blivit så huslig ;)

Sen var jag ute och joggade i skogen och åt mängder av blåbär. Hittade även en del hasselnötter som jag ska plocka snart.

Lunch blev en sallad på hemodlad mangold, rödbetor, lök, tomater och morötter. I det hade jag även gurka och ägg från grannen. Toppat med egengroddade alfalfa och linser. Var dock lite besviken på mina tomater. Var inte så söta som jag hade hoppats efter att ha pysslat med plantona i månader.

Till middag tänkte jag göra en gryta på lök, blomkål, tofu och kidneybönor kryddat med oregano. Till det lite färska kryddor ur gryddlandet.

Jag önskar ibland att jag hade valt att bli bonde eller trädgårdsmästare ;)

peaches
0

Eftersom jag är en slarvpotta har jag bara ätit middag idag. TACOS! det är för bra för att vara sant :D

Sedan blev det väl en nektarin.

Tindrar
0

Ska göra något på röda linser idag(: Men vet inte riktigt vad…

peaches
0

jag brukar göra en soppa med potatis,morötter och qourn..då och då blandar jag i linser också :D

Tindrar
0
Sarah
0

#65 Kul att du gillade den.

Idag har jag varit duktig. Frukost blev grovt bröd med aprikoser och plommon i. Milda mjölkfritt på det.

Lunch, sallad med linsgroddar och alfalfagroddar, gurka, tomat och ruccola från grannen. Väldigt stark ruccola. Broccoli kokad i grönsaksbuljong, sockerärtor, olika salatsorter, solrosfrön och hackad mandel. Dressing på det.

Till middag funderar jag på lasagne på sojafärs och sås på havremjölk.

I kväll ska jag lägga mig i sängen och se på film och äta jordgubbssorbet.

Sarah
0

Och såklart, ett antal koppar Roiboos. Men det gäller oftast varje dag nuförtiden ;)

Sarah
0

Idag blev det kikärtsbiffar med sötpotatismos och fetaostsallad. Mums mums.

Abico
0

Idag köpte jag en pastasallad när vi var på shoppingtur i Göteborg ^^ Den innehöll lite av varje, sallad, majs, citron, ägg, svarta bönor och räkor - mums.

Hanna 

Sarah
0

räkor… ett förbjudet ord här ;)

peaches
0

Jag tänker tvinga mina föräldrar till att äta potatissoppa idag, mums :D

Abico
0

#70 - Jasså? Ägg då, är inte det också förbjudet? ;P

Hanna 

Sarah
0

nej, men alla djur i recept ;)

anebit
0

Frukost:  Hårda smörgåsar med massor av stekta kantareller. mums  +  anis/fänkål/kummin Te

Lunch:  Gnocchi med quornfärsröra med mycket paprika och lök i.

Middag:   Rester från lunchen.     Bekvämt.

Frukter till mellanmål  +  en godbit och kaffe (dricker kaffe ca 2 ggr/vecka bara)

Sarah
0

Taskig matdag… Hembakat bröd till frukost på bussen till uppsala. Samma till lunch :( på bussen hem blev det en morot, ett äpple och solorosfrön. Väl hemma tryckte jag i mig ost och kex vilket resulterade i att jag mådde dåligt. Så dåligt att jag åt en halv burk jordgubbssorbet och där är jag nu.

HannaM
0

mat? nej.. det har varit dåligt med edn biten sista tiden… ska försöka skärpa mig.

blackangel
0

Idag blev det fullkornsnudlar o tonfiskröra. Nu blir det koskta rödbetor med smör o keso;)

Sarah
0

Hanna det låter inte bra!

Själv har jag haft en till av alla dessa dåliga matdagar. Lite grovt bröd till frukost och vit pasta med kikärtssås till middag. Förstår inte varför det fanns vit pasta hemma men det var det enda som fanns :(

Men, nu ska jag laga till något till i morgon då jag ska vara i skolan hela dagen.

Sarah
0

#77 Vill inte vara petig… men tråden är till för inspiration om vegetarisk kost. Tonfisk räknas inte dit. Som det står ovan är räkor ett förbjudet ord ;) Gäller även fisk.

HannaM
0

#78 nope speciellt inte som jag försöker mig på att börja träna igen.. idag har jag ätit en macka=) och gröna ärtor

Sarah
0

:)

Dagen började med en snus…

På bussen till Uppsala blev det en morot och en näve solrosfrön till frukost, sen en avocado då jag kom fram.

Till lunch quinoasallad med fänkål, morot, paprika sockerätror, tofu och stekt ägg. Dressing på olivolja och vinäger på det.

Mellis blev ett äpple på bussen hem.

Kvällen har slutat lite sämre ;) ärtor med tofu och bearnaisås. Haha, passar på då killen är borta.

Sarah
0

Frukost en flaska vatten…

Brunch, rester från gårdagens quinoasallad, ett stekt ägg från grannen, rödbetor och morötter från trädgårdslandet och groddar av mungbönor och gröna linser. Dressing på salladen och skirat mjölkfritt smör på rödbetorna.

Middag blir någ rester på kikärtsröran jag åt häromdagen och pasta till.

Abico
0

Till frukost blev det en smörgås med ost + ett glas vatten.
Lunch, någon gegga med quornbitar i *hrm* och tacosmak samt ris till.
Efter friidrottsdagen var jag halvt utsvulten så jag värmde upp de sista resterna av thai-maten från igår, nudlar+lite grönsaker+ägg.

Hanna 

Sarah
0

Frukost, rödbetor.

Lunch, en näve solrosfrön.

Mellis, ett äpple.

Middag, grov pasta med en sås gjord på rivna morötter, lök massa vitlök, tomatpure, grönsaksbuljong och mungböngroddar. Till det sallad med tomat, groddar, paprika och gurka.

HannaM
0

Mat?? Jodå, jag åt frukost, ostmackor och te

Sarah
0

Frukost, ett kokt ägg innan bussen. På bussen till Uppsala blir det ett äpple och solrosfrön och rooibos te. Till lunch har jag med mig linssallad på röda linser och ett stekt ägg. Mellanmål blir två morötter och ett äpple. Middag har jag inte funderat på ännu.

HannaM
0

Pasta med en gratäng på broccoli, sojabönor, jordnötter, ost och bechamel

Sarah
0

Blev ingen middag, det blev en påse ostbågar… Skäms jag ska bli vegan igen, jag ska bli vegan igen jag ska bli vegan igen…

anebit
0

Middag:  Chili sin carne.   Samma recept som Chili con carne men jag använde quornfärrs i stället + vitkålsallad och tomater….

Abico
0

Till lunch idag blev det rester från gårdagen, tacobröd med quornfärs, gurka, ost, creme fraiche, tomater mm..

Hanna 

Sarah
0

Igår en pastasås liknande den med rester jag skrivit om tidigare, men med ingefära, gurkmeja och havregrädde. Massa sallad till det. Mums. Till lunch blev det omelett med ägg från grannen, potatis, mangold och gräslök från trädgårdslandet och bönor i.

Idag blev det tacos med sojafärs, bönor, tomat och salsa.

Matlåda i morgon blir sallad på röda linser, groddar och div grönsaker. Oliver och tomatpesto till det. Snacks för dagen blir solrosfrön och äpplen från trädgården.

Sarah
0

#92 Haha kort och konsist.

HannaM
0
HannaM
0

Idag har vi lyxat till det med havregrynsgröt=) Så här den 23:e med en idiot som tagit ett lån av en är det en ren lyx att få äta överhuvudtaget=)

Sarah
0

Hahahahaha.

Jag åt min matlåda från #91 idag istället.

Casiopeia
0

Jag åt glutenfri pasta med sojafärssås till lunch och just nu håller jag på att steka en pytt i panna med tofu och rotsaker.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

HannaM
0

Hittade lite gömda skatter i kylen.. åt knäckebröd med äggröra och tomat just

Sarah
0

Hanna, det låter som det är tomt hemma hos er…

Blidde rester med pasta idag igen.

HannaM
0

#99 tja det har varit fullare i kylen=) Eller, vi har rätt mycket kyckling till illrarna för tillfället

Sarah
0

Idag blev det rester från igår till brunch och till miggad blev det kokta rödbetor och sötpotatis.

HannaM
0

hittade en burk med broccoligratäng i frysen WOHO! Så den åt vi med pasta idag.

Mysan59
0

Ehhhh skäms nästan, men idag lagade vi ingen mat, så det blev risgrynsgröt (sån där i tub) som jag värmde i micron…Skäms

Jaja, vi är bara två vuxna som bor här, så inga små barn blir drabbade Skrattande

Sarah
0

;)

Jag kan inte komma ihåg när jag åt pizza sist, men idag blev det det. Linssallad som vanligt till lunch ;)

Abico
0

Till lunch idag blev det: ris, grön paprika, tomat, oköttiga köttbullar och majs - grönsakerna hackades och blandades ner i den kylskåpskalla blandingen = riktigt gott och enkelt :)

Hanna 

anebit
0

Hemlagat rotmos + helstekt lök med rårivna morötter  MUMS…..

HannaM
0

potatis med höstgryta… och äppelpaj med vaniljsås

Casiopeia
0

Ratatouille med basmatiris blev det idag.

aliciia
0

Sojakorv med makaroner blev det här..

korven va då inte alls god. >.<"

Casiopeia
0

Idag lyxade jag och sambon mede kokta färska kronärtskockor med vitlöks- och citronsmör, honungsmarinerade tzayspett och potatis. Lättlagat och supersmaskigt.Tungan ute

Creation
0

Oj, har visst inte ätit middag än ^^' Är väl dags nu, ska kila ner till köket för att fixa i ordning något. Blev grymt sugen på sesamnuggets nu…

HannaM
0

hmm har ätit mackor till frukost och sen nonstop… det där med middag får vi se vad som händer med

Sarah
0

Sojabitar med stekta grönsaker. Grov bulgur och Ingefärssås till det. Mums.

aliciia
0

igår blev det morotsbiffar med klyftpotatis och sås :)

Tindrar
0

Inte ätit något än^^ Men blev sugen på morotsåsen och lite pasta eller ris eller något "begagnat" i kylen:P

peaches
0

Idag blev det den sista biten som var kvar ifrån den hembakade pizzan jag och mamma gjorde igår, mums. Tycker inte om pizza förutom när den är hemlagad :D

Sarah
0

Frukost, äggröra med tabasco, till det en grov macka med mjölkfri mjukost och paprika. Lunch tomatsoppa. Middag kikörtsröra med paprika och fullkornspasta.

HannaM
0

Igår klyftpotatis och morötter i ugnen med rosmarin, stekt tofu och tzatsiki, idag är tanken att det ska bli kikärtsbiffar, med vad vet jag inte än

aliciia
0

idag blir *håller på att göra* pasta med nån chili sås :)

HannaM
0

det blev kikärtsbiffar med bulgur och "pepparkakssås" sås med lite kanel, kardemumma och nejlika i… och chilipeppar.. och nu sitter jag och äter samma sak igen, hinner inte laga något, ska iväg på träning med små söta handbollsbarn

peaches
0

Idag blev det tacopaj :)

Sarah
0

Tacopaj verkar vara poppis. Aldrig testat. Kan du inte slänga upp receptet?

Själv orkade jag inte göra matlåda igår så frukost blev ett äpple, lunch två avocado och ett päron. Mellanmål en påse chips på bussen Skäms och middag blev nice. Stekta grönsaker med sojaproteinbitar i ngn slags asiatisk sås jag uppfann på vägen. Vinäger, socker, sweet chili, ketjap manis och salt och peppar. Blev mycket gott tillsammans med all fänkål jag hade i. Till det grov bulgur. Blåärssorbet till efterrätt.

peaches
0

#122 Det är klart, Jag har två recept och ibland brukar jag blanda ihop lite ifrån de olika recepten.

175 grader 20-30 min

1 Stor gul lök
500gr Quornfärs
1 brk krossade tomater
1 buljongtärning (brukar inte använda)
1 påse tacokrydda
salt o peppar och chilisås efter smak

pajdegen:

3dl mjöl
salt
150g kallt marg
1-2 msk vatten

Över tacopajen brukar jag "klutta" ut en blandning med creme fraich, pressad vitlök och peppar.
Degen kan man kavla ut och lägga över tacopajen eller göra den som botten ,men då behövs det ost ovanpå

Tacopaj no.2

500gr quornfärs
1 påse tacokrydda
1 Purjolök
1brk majs
1brk tacosås
Tomater
1brk creme fraich och en ask Philadelpia (hur man nu stavar det)

Blanda ihop Creme fraich med Philadelpia, detta lägg som en botten istället för pajdeg. Häll över färsblandningen.Skiva tomaterna och lägg över färsen och häll sedan över ost.

175 grader 20-30 min

Om man vill kan man byta ut till mjölkfria produkter, ta bort eller lägga till vad man vill ha i :D jag tycker personligen det blir godare med tacosås istället för krossade tomater.

Tindrar
0

Åt igår hm… Juste! Potatis&purjolök soppa med toasts till;) I söndags blev det kikärtsgrytan (och receptet tagit här ifrån), igår blev det resterna från kikärtsgrytan med makaroner eller spagetti… Men juste! Det var ju makaroner:P Idag blev det pizza… Till lunch blev det en kopp te och frukost: vaniljyougurt med typ start liknande saker och ett glas juice. Kanske trycker i mig en avocado lite senare ikväll med salt och peppar. Det blir iaf chips och popcorn:P *nyttiga jag, fast iofs brukar aldrig det här hända^^,*

MyTwiggs
0

Idag blev det kokt potatis med kikärtor, tomater och sås… Ja.. kort och gott.. Sen gjorde vi en äppelkaka med äpplen från trädgården .. och vailjsås… Det är bara lördag en dag i veckan! (fast.. jag är en godisråtta varje dag i alla fall)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Sarah
0

Blomkol och kålrotsgryta med oregano (och bönor). Grov bulgur till det.

MyTwiggs
0

Idag har jag ätit frukost bara… Fruktsallad med alpro sojayoghurt. Nu sitter jag och illbattigt småäter nötter. Vi får se vad det blir för lagat till kvällen!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Tindrar
0

Har ätit frukost, te med en macka med smör. Lunchen hann jag inte innan nästa lektion, och middag vet jag inte. Ska äta en macka nu så jag orkar rida:P

anebit
0

Lunch/middag   kl 15.15     Min man jobbar shift så det blir lite tokiga tider.

Gnocci och quornfärrsröra med mycket vitlök i + tillbehör

Sarah
0

Tjusigt! Gillar när det kommer bilder :)

Sarah
0

Dags att väcka den här tråden igen.

Frukost äggröra och tofu sen var jag så mätt att jag inte åt för middag. då blev det ovegansk vegbacon som precis kommit till min lilla håla. Det blandade jag med lök, vitlök mangold och havregräddet och åt med pasta. Smakade konstigt men gott.

HannaM
0
Sarah
0

stavar som en kratta gör jag oxå…

Hennum
0

idag åt jag lite apelsinjuice och fil i en kopp till frukost. senare en banan, lite senare två knäckemackor med mjukost och en morot, strax därefter en halv baguette med brieost i. några timmar efter det fikade jag med varm choklad och en stor chokladboll. senare på kvällen två bitar vegansk kladdkaka.

tror jag ska äta kvällsmat snart. blir nog någon god risröra med kikärter i.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

HannaM
0

Stekt halloumi, tsatziki och ungsstekta rotsaker (potatis, morot, palsternacka, sötpotatis och sen lite fänkål)

HannaM
0

Har smaskat i mig fruktsallad på eftermiddagen och ska strax resa mig och göra: Quornbitar i kokosmjölk med chili, annanas och cashewnötter. Blir ris eller pasta till, har inte bestämt mig än.

HannaM
0

Det blev gott och jag slapp till och med göra det själv. Tog en promenad med lite illrar och sen var det färdigtn är jag kom in.

botakt
0

Jag ska göra  ett recept som jag komm på i duschen härom dagen XDXD Ris och olika bönor,gurka,paprika,majs och kanske en macka till och chiliesås.. låter gott men jag har alldrig prova =)

HannaM
0

Rester från i lördags blev frukost och lunch och ev middag. Har iaf inte kommit på något kul att äta och är inte hungrig än.

Hennum
0

ojoj, vad jag längtar efter halloumi, nästa gång jag förtjänar en lyxmiddag så blir det halloumi för min del :D

idag åt ja 2 st mackor, sånna som man har i en sån toaster eller vad de heter, med ost i. plus ett salladskolsblad. till lunch åt ja på burger king, veggoburgare med pommes o cola ^^ och kvällsmaten blev en ostomelett och 4 kokta brysselkolar.

Tindrar
0

Åt en toast till frukost med ost, smör & curry. *mummms* Har inte orkat äta något mer idag, men får väl ta en skorpa innan ridningen.

HannaM
0

nudlar, fantasin och orken räckte inte längre

Sarah
0

tentamat… två olivbrösdmackor med tartex och gurka, två clementiner och lite pistagenötter. är hungrig…

aliciia
0

en liten bakpotatis med massa massa massa Salt å liiite smör ^^<3

sen åt jag lite sallad,gurka å rödlök till det ;D

åså äter jag ostbågar :D<3

HannaM
0

riskakor och satsumas och massa massa te=)

Saga85
0

Idag har det blivit…ostmackor…och ett par till ostmackor…och litervis med kaffe.

Tindrar
0

Idag blev det en omelett med grön paprika till.

Sarah
0

middag: två kronärtsskockor med mjölkfritt smör.

Saga85
0

Idag har det blivit…ostmackor…och ett par till ostmackor…och litervis med kaffe. *jag får en känsla av dejà vu*

HannaM
0

Te.. det är goda grejer… tror man kan leva länge på det.

Casiopeia
0

Sarah
0

skriver min mat i gi-tråden ett tag

Tindrar
0

Idag blev det yogurt till frukost, paprika & en bulle till lunch och ät tortellini till middag;/

Igår åt jag kikärtor med majs och krossade tomater med lite sambal olek i, sedan tog jag i grädde *vet inte varför* ;P Mumms:D

Linny
0

Har nyss ätit pasta med "köttfärssås" fast gjord på quornfärs. Gott! :)

anebit
0

Hälsans köks Vegetarsika grillbiffar + grönsaker som på bilden.

HannaM
0

Pasta med en tomatsås med getost och pinjenötter

anebit
0

Lunchen i dag blev Qournfile stek med ädelost, dinkelpasta + grönt.

Middagen i kväll blir hemlagat rotmos med små helstekta lökar + rårivna morötter och kanske nån mer grönsak + ev. keso som också är gott till rotmos.

botakt
0

idag blev det PASTASALLAD XD  typ beroende av det XD Med mycket bönor och majs i *mums

Sarah
0

Frukost, en avokado, ett kokt ägg och två clementiner.

Lunch blir en sallad med oliver, rödbetor, tomat, munggroddar och lite chevré.

Sen vet jag inte vad det blir till middag ;)

Saga85
0

Idag har det blivit en massa clementiner, bananer och ett paket sojamjölk. *suck* Orka laga mat…

HannaM
0

Gryta på kidneybönor lite rotsaker ett par burkar krossade tomater lite paprika och äpple.

botakt
0

pastasalladen från i går *visslar*Skrattande

veggis83
0

Potatisgratäng, grönsaker & morotsbiffar!!!!!!

HannaM
0
Sarah
0

Tre kokta ägg, två små rödbetor, en avokado, en tomat, två clementiner. Jag är hungrig!

HannaM
0

Nej men stackars Sarah, idag får du äta mer så du blir mätt.

Sarah
0

Jepp, började dagen med två kroppkakor och en tomat… svärmor har gjort veg-kroppkakor och det var ganska gott.

Sarah
0

Lunch, två kroppkakor och en tomat ;) haha

HannaM
0
Sarah
0

frukost, ett ägg och en clementin

luch och mellanmål/ middag sojafärssås med qinoa. gott gott

HannaM
0

Har just fått i mig några riskakor och en smothie. På spisen står en chili med sojafärs, blackeyebönor, paprika, ärtor och broccoli. Ska bara se om jag äter den också=)

HannaM
0
Tindrar
0

Frukost: Macka med te.
Lunch: Pasta grejs med morotssak.
Ska äta något till mellis, då jag har åkt pulka ett bra tag:D

Sarah
0

Sallad på röda linser, grönsaker och ägg. Linserna kokta i curry.

HannaM
0

Eftersom jag fortfarande gillar min egen tråd så fyller jag på=)

Igår åt vi potatis och purjolökssoppa med vitlöksbröd.

Sarah
0

Lunch: Sallad med munggroddar och mandel och två ägg från grannen.

HannaM
0

Dagens middag, fyldd zuchini. Fyllningen består av röda linser, finhackade hasselnötter, tomatpure, mycket vitlök, ost och "inkråmet" från zuchinin.

aliciia
0

Frukost - En kopp te och en rostad smörgås,utan nått

Lunch - _inget (A)
_
Middag - en bit Fli och pasta med tomatsås

den som vet vad Fli är… är bäst ;)

Hennum
0

oops.. ^^ har inte varit här på ett tag och såg inte dom nya. :D

[Wera]
0

Idag ska vi äta Kinamat :)
Har ätit harvegryns gröt idag med lingon, brukar äta det med mjölk men fanns inte hemma idag.

Creation
0

Jag klurar fortfarande på vad jag ska äta till frukost, haha Tungan ute "fyra timmar senare"

Tror jag ska ta några mackor med ost. :) Det är alltid gott till frukost.

Sarah
0

Jag låser nog den här tråden så flyttar vi till dagens mat 3 ;)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer